icco

フォーラムへの返信

3件の投稿を表示中 - 1 - 3件目 (全3件中)
  • 投稿者
    投稿
  • #3208
    icco
    メンバー

    このトピックもチェックする方が少なくなってきたようですが、その後何か動きがありましたでしょうか?

    昨日マカオ政府観光局の方にメールしたところ返信があり、マカオ政府の消費者センターのようなところが、VIVA被害者について担当しているようです。
    返金の期待はうすいですが、一応情報として載せさせていただきます。

    メール原文(抜粋)
    However, referring to the situation of refund to Viva Macau passengers.
    I suggest you contact the government entity Macau Consumer Council for the registration of complaint as the following :

    info@consumer.gov.mo
    (853)8988 9315

    It is a department from the government that gathering the information of the customers of viva Macau to do the refund in a legal way.
    Since the Air Macau ticket you have paid was a part of the result from the closure of Viva Macau. I suggest you to included not only the viva ticket refund into the complain letter but also put all other related receipts of Air Macau and documents for the record to the consumer council.

    The office hours of the above government is from 9:00 ~13:00 14:30~17:45 (Monday to Thursday) (Friday close early at 17:30) Saturday and Sunday closed.

    #3112
    icco
    メンバー

    先日、再度VIVAマカオのrefund専用アドレスにメールしたところ、以下のよ
    うな返信がありました。(英語原文)

    Dear Viva Macau customer,

    Thank you for your inquiry.

    Viva Macau was suddenly and severely impacted by the recent revocation of our AOC – a globally unprecedented action under circumstances beyond our comprehension.

    As to the immediate consequences of the revocation, Viva Macau is required by Macau law to prepare a list of creditors including all ticket refunds and to petition the Macau court to convene a meeting of all Viva Macau creditors for an orderly resolution. All persons entitled to refunds have been included as creditors in the list submitted to the Macau court and should expect a contact by the Macau court in the near future.

    We will update further when contact information and schedule for creditor meeting becomes available from the Macau court. We will also update in case of any alternate resolution that enables Viva Macau to fly again in the near future.

    Thank you.

    私の英語力が微妙なので、間違ってるかもしれませんが簡単に意訳しますと、VIVAマカオは、マカオの法に従い、マカオ裁判所にすべての債権者(つまりは私達のように返金を求めている人)のリストを提出し、債権者集会を召集する請求をあげるそうです。
    で、いずれまた裁判所から連絡が来ると思います。
    というような内容だと思うのですが・・・・かなり???って感じです。
    どなたか、英語を正しく訳せる方、または裁判の流れがわかる方がいらっしゃいましたら、解説をお願い致します。

    長文失礼致しました。

    #2981
    icco
    メンバー

    cinnamon様

    情報ありがとうございます。
    私も、復路自腹でチケットを買って帰国したので、情報大変助かります。

    現在VIVAマカオに、復路分の返金請求のメールしてありますが、自腹で買ったチケットの代金(約7万)の方が痛いです・・・。(><)
    そっちが返金されるとうれしいのですが・・・。

    自腹で買ったチケットが返金された、もしくはそれに関する情報をお持ちの方がいらっしゃったら教えてください。

3件の投稿を表示中 - 1 - 3件目 (全3件中)